14/6 Sendes de Llucena

Una nova ruta per la contornada de Llucena, descobrint nous racons d’este extens, muntanyós, i preciós terme (espere que no es note molt que sóc d’ací)

A les set del matí, comence des del paratge de Sant Vicent a seguir rutes marcades amb ratlles blanques i blaves, colors que utilitzen Amics de Camins de ferradura de Llucena Aficionats per a senyalitzar les sendes que recuperen; passe per el costat del cementeri, i per una senda, que després de l’incendi que va haver-hi en esta zona, s’està cobrint ràpidament d’herba un altra vegada, arribe fins a Les Foyes, i per la part posterior de les fabriques, a l’entrada del camí que remunta la vessant fins al Más de Granell. Ací abandone les senyals, continue per pista fins a Guardamar, i en forta baixada, a la Penyarrotja a l’inici de la Ruta del Molins. Després d'anar per ella uns centenars de metres, una vegada creuat el riu Llucena, entre en un altre dels camins recuperats; fent les típiques revoltes dels camíns de ferradura, vaig guanyant altura ràpidament per l’empinada vessant, fins a la pista de Les Solanes. En esta masia, ixen a rebre’m quatre o cinc gossos armant prou escàndol, però de seguida m’adone de que no estan enfadats, al contrari, s’alegren de veure’m, i vénen a veure si vull jugar amb ells. Passada la masia, la senda seguix cap amunt, creuant per una finca d’ametlers, i sense quasi adonar-me estic en la part alta del Morral, amb el riu Llucena als meus peus, i excel·lents vistes cap a la Plana, i cap al Penyagolosa. Este és probablement el punt més alt del recorregut, ara vaig cap al nord, primer per senda, després pista fins al Más de Miralles, on enllace amb la pista asfaltada del Más de La Parra, que seguisc uns centenars de metres direcció sud fins que arribe a l’entrador del Más de la Cantera. Vora l’aljub d’este Más faig la paradeta de l’esmorzar, aprofitat que te aigua, perquè, la meua s’ha quedat en la nevera de casa; després seguisc per els massos de Chiva i Liberato, en busca del començament de la senda de les Fleixes, que transcorre per damunt d’una faixa rocosa amb excel·lents vistes del nucli urbà de “La Perla de la Muntanya”, i de tota la vall del riu Llucena. La senda davalla vertiginosament fins les proximitats del barranc de Cassotes, ara a buscar novament la pista del Más de la Parra, el molí Tornero, i, després de creuar el riu pel pont, pel camí d’Adzaneta, després d’una dura pujada, faig la meua entrada, tot suat en la plaça del poble, desbordant de gent perquè ès dia de mercat, i, a més s’està celebrant una processó religiosa. Després de llavar-me la cara en la font, localitze a Domingo i a Juan, que han instal·lat un parada de venda de samarretes i altres productes per a recaptar fons i poder continuar amb la seua tasca. Estic uns minuts amb ells, en els que em comenten que la gent està molt interessada en la seua labor i adquirint els seus productes a bon ritme, també els projectes que estan preparant per a després de l’estiu. Ara, només em queda arribar fins al paratge de Sant Vicent, on està esperant-me el cotxe, i done per finalitzada esta entretinguda ruta.

Tots els camins del mon, comencen a la porta de la teva casa