12/4 Sendes de Llucena

Vall del riu Llucena
Este matí m’he desplaçat a Lucena, amb la intenció de recórrer una bona part de les últimes sendes que han reobert l’actiu grup dels Amics De Camins De Ferradura DeLucena del cid Aficionats.
Camí d'Adzeneta
Aparque el cotxe, vora l’ermita de S. Viçent, i comence a caminar, per darrere de la mitja Lluna, i per les hortes que hi ha baix del poble, a creuar el riu pel pont de la pista que puja al más de la Parra.
Al poc de passar el molí Tornero, es para un cotxe al meu costat, i per la finestreta aguaita el cap Domingo Olaria, membre del grup, amb el que porte uns mesos intercanviant informació a través de Facebook, però al que no coneixia personalment; ha sigut un plaer poder-te a la fi saludar personalment, Domingo.
Nadaletes
Seguisc la meua ruta, i, al poc m’atrapa un senderista, que, casualitats de la vida, és un excompany de taulellera, amb el que feia vint-i-sis o vint-i-set anys que no coincidia; va cap a a Xodos, i per a seguir una estona parlant amb ell, descarte pujar a les Fleixes com tenia planificat, i l’acompanye pel barranc de Cassotes fins al pla de Talladures, on m’acomiade i prenc direcció al más de la Parra. A l’arribar al corral de la Mosquera, deixe la pista, i baixe per la vall, direcció sud-oest, per a pujar per una zona en què hi ha una plantació de cirerers, actualment abandonats, però que en els anys que estava cuidat seria una vista. Arribe a la part alta de les Fleixes per la seua cara nord, just a l’hora de l’entrepà, del qual done bon compte, mentres admire el paisatge; davant Llucena, a la meua dreta Penyagolosa, a la meua esquerra vistes a la plana, Almassora, Vila-real, i el Mediterrani; inclús són perfectament recognoscibles les siluetes del tossal d’Esparreguera, al nord, i el pic del Rápita, al sud.
Gegant de pedra
Baixe uns cent metres per la vessant fins a localitzar el camí de les  Fleixes, i el seguisc cap a l’esquerra, fins al seu inici/final a la vora del más de Liberato, creue per pistes, i camp a través fins al més de la Carrera i la pista de la Parra.
Escaletes
La meua intenció era buscar el camí del Morral, però veig que se’m va a fer tard, pel que seguisc la pista direcció Llucena fins a trobar l’inici de la senda de la Creu de Xiva; baixe per ella, bocabadat de la quantitat de treball realitzat per a obrir-la, i, del que caldrà continuar fent per a mantindrel-la, fins a trobar un encreuament amb indicacions a la Badina, camí que seguisc, i que em va apropant gradualment a Lucena, població que veig cada vegada més prop, i més amunt. Creue el riu pel pont semipenjat de la Badina, i afronte l’última pujada, que em va a portar al punt d’inici; dos glops d’aigua de la font de S. Vicent, i, ruta conclosa.

Esta caminada no ha tingut quasi res a veure amb la idea de ruta que portava de casa, però com el motiu principal era passar el matí en la muntanya, este s’ha complit, i, ara tinc excusa per a tornar un altre dia a conéixer els trams que hui s’han quedat.

Llucena

Mai t'oblidis de somriure, perquè el dia que no somriguis serà un dia perdut